ژاپنی ها که در خلاقیت زبانزد و همیشه به دنبال اضافه کردن بخش های جالب به دنیای تکنولوژی هستند این بار هم حماسه ساز شدند و “بوساز” تولید کردند.

یک شرکت ژاپنی تجربه مخاطبین را  از واقعیت مجازی بالاتر برده و حس­های دیگر هم در این میان دخیل کرده است. آخرین محصول کمپانی ژاپنی،  عینک واقعیت مجازی “VAQSOO ” است که در قسمت پایینی عینک،  قطعه ای قرار گرفته است که درست در مقابل بینی کاربر قرار می گیرد. شما هنگام تماشای فیلم و انیمه یا حتی انجام بازی با بویی که این دستگاه ایجاد می کند و در محیط منتشر می­کند به راحتی می­توانید از حس بویایی خود استفاه کنید و تجربه های جالبی مثل حس کرن بوی دود از صحنه آتش سوزی در فیلمی اکشن داشته باشید.

این بو توسط کارتریج ایجاد می­شود که اسانس های مختلفی در خود ذخیره دارد  و تا ۵ دوره قابلیت استفاده را دارد و بعد از آن این کارتریج باید دوباره شارژ شود .

این دستگاه هوشمند،  1000 دلار قیمت گذاری شده است.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که در حال حاضر در بازار ژاپن محصولاتی با عملکرد مشابه وجود دارند ولی باید گفت که این دستگاه از دیگر دستگاه های موجود در بازار بسیار با کیفیت­تر است و در جوانبی نمی توان این دو دستگاه را با هم مقایسه کرد.

جدید ترین ها